V četrtek, 7. novembra 2024, so se v eni od učilnic na naši šoli pojavila prav posebna kolesa – sladkolesa. Na obisk je z eno od delavnic, namenjeno četrtošolcem, prišla Hiša eksperimetnov.
Začelo se je z reševanjem anonimne ankete, kjer so učenci pokazali, kaj že vedo o sladkorni bolezni. Sledilo je sladkolesarjenje – z vrtenjem pedal so poganjali kolesarja in njegovo gibanje spremljali na ekranu. Voziti je moral čim bolj po sredini; če je se je gibal proti levi, so mu s pritiskom na levo zavoro dali hrano, saj mu je raven sladkorja v krvi padla, če se je gibal proti desni, je imel sladkorja preveč, je moral sladkor z gibanjem porabiti ali so mu s pritiskom na desno zavoro dali inzulin.
Učenci so bili nad dejavnostjo navdušeni. V (pre)kratki uri so skozi aktivno sodelovanje spoznali, kako prepoznajo znake padca sladkorja v krvi, kakšne posledice ima in predvsem, kako ukrepati v takem primeru.
Z novim znanjem, veseli in zadovoljni smo bili vsi. Z izjemnimi mladimi izvajalci smo se poslovili z mislijo, da se s kakšno podobno aktivnostjo ponovno srečamo.
Janja Samsa, učiteljica
Z razredom smo šli v likovno učilnico in se usedli za eno od miz. Nato smo izpolnili anonimno anketo na ekranu. Nekaj smo izvedeli o sladkorni bolezni.
Navodila, kako si moral sladkolesariti:
– vrteti pedala, ki so bila pod mizo,
– če si veliko jedel (ob cesti se je pojavljala hrana), se ti je sladkor v krvi zvečal in si moral bolj kolesariti ali vzeti inzulin,
– če pa si zgubljal energijo (sladkor), si moral več pojesti,
– imel si krmilo z zavorami, če si imel preveč sladkorja v krvi, si stisnil desno zavoro (inzulin), če pa si imel premalo sladkorja v krvi, si stisnil levo zavoro, da si pojedel hrano, ki je bila na cesti.
Inzulin je nekakšna injekcija, ki jo potrebujejo tisti, ki imajo sladkorno bolezen. Uporabijo jo, ko imajo preveč sladkorja. Ko ga imajo premalo, potrebujejo nekaj sladkega.
Nasvet: ko imaš kakšen trening, aktivnost, s sabo vzemi kakšno rezinico, čokoladico ali sladko pijačo in ti bo bolje.
Ta dejavnost je bila zanimiva in zelo poučna, ker sem se naučila veliko novega.
Lilia Šeruga, 4. a
S sabo so prinesli računalnike, ki so imeli kot ročke za zavore, samo niso bile zavore ampak za hrano in inzulin. Pod mizo pa so bila pedala, na katera smo ves čas vrteli. Na tem računalniku smo igrali igrico.
Naučili smo se, da če imaš premalo sladkorja v krvi, postaneš živčen in ne hodiš naravnost. Če pa imaš v krvi preveč sladkorja, se ti prvo minuto ne vidi, pa uro tudi ne in lahko tudi en mesec ne. Potem pa potrebuješ inzulin.
Ivana Centa, 4. a
Našo šolo so obiskali s Hiše eksperimentov. Pogovarjali smo se o sladkorni bolezni, kaj narediš, če oseba, ki ima sladkorno bolezen, pade skupaj ali pa če se slabo počuti. Če pade skupaj, ji hitro daš žlico sladkorja pod jezik, če pa se slabo počuti, ji hitro daš sladko pijačo.
Maksim Rigler, 4. a