Šolska shema

Šolska shema (ŠSH) je ukrep kmetijske politike EU v sektorju sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov.

S šolskim letom 2017/18 se spreminja ime projekta, torej imamo zdaj Šolsko shemo, novost pa je tudi ta, da lahko šole poleg sadja in zelenjave ponudijo tudi mleko in mlečne izdelke. Na naši šoli se za mleko in mlečne izdelke nismo odločili.

Namen ukrepa je ustaviti trend zmanjševanja porabe sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov in hkrati omejiti naraščanja pojava prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih. Slednje povečuje tveganje za nastanek številnih bolezni sodobnega časa (sladkorna bolezen tipa 2, srčno-žilne bolezni, rak, osteoporoza, itd).

Poleg razdeljevanja sadja in zelenjave bomo skrbeli tudi za promocijske in izobraževalne aktivnosti otrok, učiteljev in staršev. Veliko pozornosti bomo posvetili kulturi prehranjevanja, higieni ter naravni in kulturni dediščini naše domače pokrajine. Načrtujemo obisk na Gradežu, kjer bodo želi ajdo, kot vsako leto pa bomo obiskali tudi sušilnico sadja. Deževno vreme nam za zdaj še ne omogoča obiska, se pa že veselimo srečanja s krajani na Gradežu.

Šolska shema v šolskem letu 2018/2019

Kot že dolgo let, smo izvajali program v skladu s smernicami NIJZ Ljubljana.
Redno smo delili sadje in zelenjavo, ki je predpisana. Izvajali smo tudi spremljevalne dejavnosti. Veliko dejavnosti na šoli je bilo povezanih s temo sadja in zelenjave. Učence smo osveščali, da je lokalno pridelana hrana na zdrav način najbolj zdrava. Seveda je pomembno tudi varovanje okolja.
Mlajši so risali na temo sadje, pisali smo pesmi o sadju in zelenjavi, izvajali razredne ure in ure NIT v povezavi s hrano, pridno pa v jeseni pobrali jabolka v šolskem sadovnjaku. Letina je bila obilna. Vedno povezujemo naša znanja tudi z ohranjanjem kulturne in naravne dediščine.
Izvedli smo tehniški dan v povezavi z Zdravo šolo. Za vsakega se je nekaj našlo. 29.9.2018 smo v šoli ob pomoči zunanjih sodelavcev in delavcev šole pekli domač kruh in jabolčni zavitek, kuhali jabolčno čežano, stiskali jabolčni sok in se ob tem veliko naučili. Iz soka zdaj nastaja jabolčni kis. Pomembno je bilo medgeneracijsko sodelovanje in dan je odlično uspel.
Na Gradežu smo zopet izvedli naravoslovni dan v sodelovanju s člani Društva za ohranjanje dediščine. Ogledali smo si staro orodje pod kozolčkom pri Zabukovčevih, sušilnico sadja, ribanje zelja in repe, stiskanje in mletje jabolk, posladkali pa smo se z domačo malico. Bila je odlična. Pa na čebele tudi nismo pozabili! Prav vsem se od srca zahvaljujemo.
V maju smo s petošolci obiskali kmetijo Jordan v Malencah pri Kostanjevici in se do sitega najedli jagod. Vedno nas prijazno sprejmejo! Vsak je dobil tudi skodelico jagod za domov, seveda zastonj. Spoznali smo njihovo delo na kmetiji, ki je težko, in se v sezoni pogosto prične že ob treh zjutraj, traja pa tudi do enajstih zvečer. Iskrena hvala za prijazen sprejem in jagode.
Letošnja pomlad je bila vremensko kar muhasta, tako smo dolgo čakali na obrezovanje sadnega drevja v šolskem sadovnjaku. Letos nam je predstavil obrezovanje g. Peter Indihar. Hvala za trud. Delo smo povezovali s snovjo NIT in ugotovila sem, da so si učenci veliko zapomnili. Nekaj rastlin smo posadili tudi v razredih in med drugim pridelali stročji fižol. Za mini enolončnico bi pa že bilo!
Imamo še veliko dela v prihodnjem šolskem letu. Mislim predvsem na higieno in kulturno prehranjevanja v šoli, pogosto je bila to naša šibka točka.
Zahvaljujem se tudi vsem delavcem naše šole, ki so pomagali izvajati ta projekt.

Foto in zapis: vodja mednarodnega projekta Šolska shema, Marjetka Koprivec

Shema delitve


Dejavnosti otrok v okviru projekta v prejšnjih letih:

Dostopnost